Wij regelen het met de Talent Tracker.
Doormeten tot plaatsing

Stop met sturen op de verkeerde data
De belangrijkste reden voor matige resultaten uit je online marketing campagnes is dat deze afgerekend worden op de verkeerde data. Vaak is cost per lead (CPL) nog leidend en moet deze zo laag mogelijk blijven. Cost per hire (CPH) is veel relevanter, maar dat vereist inzicht in het sollicitatieproces en data die het ATS daarvan opslaat. Een handmatige klus en vaak niet goed doorgemeten. Zo gebeurt het nog veel te vaak dat er veel goedkope leads worden binnengehaald die helemaal geen kans maken om geplaatst te worden. Zonde van iedereen zijn tijd en stiekem ook kostbaar.
Hoe het werkt
Met onze Talent Tracker kan je toewerken naar een volledig Return on Ad Spend (ROAS) campagne. Je meet je marketingkanalen, je website, de stappen in het ATS en in de ultieme variant ook je opbrengst per plaatsing. Zo weet je exact wat de netto bijdrage is van je campagne aan je bedrijfsresultaat. En ook welke campagne de beste kandidaten aandraagt voor het scherpste bedrag.
We controleren de kwaliteit van je data en signaleren eventuele hiaten.
We voegen waar nodig extra datapunten toe om volledige inzichten te verkrijgen.
We verifiëren of de data beschikbaar is in een SQL-database.
We richten het datamodel zo in dat het de volledige kandidaatreis weerspiegelt.
We visualiseren de data in een tool naar keuze – meestal Power BI – en volgen daarbij de standaardlayout van de Talent Tracker.

Klaar om kennis te maken?
Wat levert het je op?
Sturen op wat écht telt
Eindelijk sturen op netto bijdrage van een campagne aan je bedrijfsresultaat
Altijd in control
Actueel inzicht in de prestaties van je campagnes waardoor je bijtijds kan bijsturen indien nodig
Zie waar het beter kan
Altijd inzicht in waar de verbeterkansen in je kandidaatreis liggen zodat je nog effectiever kan samenwerken