Haal 25% meer uit al je marketinginzet met een goed merkverhaal.
Case merkontwikkeling

WAT IS EEN MERK?
Veel bedrijven denken dat ze een merk hebben als er een huisstijlgids bestaat. Consistentie in je uitstraling bereik je er wel mee, maar bouwen aan je merk vereist meer. Een merk wordt gebouwd door de relatie tussen jou en je doelgroep intiem te maken. Beloftes waar te maken en te excelleren in je dienstverlening. Klanten worden ambassadeurs.
Door zowel naar je positionering, je huisstijl, je uitingen en de inrichting van je kandidaatreis te kijken pakken we je merkbeleving echt aan. Bij de bedrijven waar we dit mochten doen schoot het aantal sollicitanten en plaatsingen omhoog. Je doet wat je belooft, dus de tevredenheid schiet omhoog.
Resultaten
Meer plaatsingen
20% meer plaatsingen door budget te wisselen van het ene kanaal naar het kanaal met de hoogste plaatsingsratio.
Op tijd bijsturen
Tijdens de campagne bijsturen op de boodschap die de meeste sollicitanten wist te genereren met 10% meer plaatsingen uit het campagnebudget.
WERVINGSMACHINE
Een beter gesprek met recruitment teams over de kwaliteit van sollicitanten uit verschillende kanalen en hoe ze die het beste op kunnen pakken. Met veel meer focus op de juiste kandidaten als gevolg.
STRAKKE BUSINESS CASE
Een beter gevoel bij hoeveel euro er nodig is om een plaatsing te genereren. Hierdoor heb je een veel eerlijker gesprek intern en vaker de resultaten die je mag verwachten.
Ben jij klaar voor de talent tracker?
Kom er in 3 minuten achter wat jou te doen staat om jezelf klaar te stomen voor een talent tracker. Vanaf level 2 ben jij er klaar voor.

WAT WE HEBBEN GEDAAN
1. DATA CHECK
We hebben gecheckt of de recruitment funnel goed doorgemeten was - marketing, ATS én financiële data
2. DATA MODEL
We hebben de data georganiseerd en ontdubbeld in een centrale database waarin alle data samenkwam
3. KOPPELEN MET DASHBOARD
De data is gekoppeld aan een door ons ontworpen layout in PowerBI
4. TRAINING
We hebben een overdracht en training gedaan om te leren hoe je de data kan lezen en acties kan formuleren met deze inzichten
5. DATAKWALITEIT EN PRESTATIES
De eerste weken na livegang hebben we de datakwaliteit in de gaten gehouden en gezorgd dat deze goed door bleef komen
