Structureel minder betalen voor sollicitanten dankzij goede vindbaarheid
Case organische vindbaarheid (SEO)
WAT IS ORGANISCHE VINDBAARHEID?
De term organische vindbaarheid is een term vanuit de zoekmachines, dat duidt op onbetaald bezoek aan je website. Je algehele vindbaarheid - je merk, propositie, content, gebruikte technologie, structuur en opbouw van je pagina's - binnen zoekmachines als Google en Bing is goed. Als iemand een zoekterm intoets die gerelateerd is aan jouw activiteiten, dan kom je minimaal op de eerste pagina van de resultaten uit.
Dit vakgebied is volop in ontwikkeling. Met de opkomst van AI en het groeiende gemak om content te creëren, is ook de opkomst van onzin ingezet. Waar je voorheen nog beloond werd als je uberhaupt over een onderwerp schreef, wordt dat steeds strenger gecontroleerd op authenticiteit, correctheid en of de lezer er wat aan heeft. Ook tools als ChatGPT doen aan bronrelevantie. Als jij bewezen goed bent in je vak en dat kan onafhankelijk ook zo beoordeeld worden, ga je naar boven komen in alle vormen zoekopdrachten. Zonder dat je daar extra marketingbudget tegenover hoeft te zetten.
Resultaten
Grotere zichtbaarheid
Door de inzet van je domeinautoriteit, de juiste techniek en structuur en interessante content zijn al onze klanten minstens 10% zichtbaarder geworden bij zoekopdrachten van hun doelgroep.
Betere merkbeleving
Doordat je vaker naar boven komt als merk en met vakkundige informatie de aandacht trekt, is de juiste merkperceptie ontstaan bij de doelgroep.
Besparing budget
Door structureel beter vindbaar te worden is er in de beste gevallen tot wel 25% aan marketingbudget bespaard. Per maand.
BETERE SEA CAMPAGNES
Doordat de zoekmachines je jobsite beter kunnen lezen en interpreteren, kan het ook beter matchen welke doelgroep daar interesse in heeft. Je betaalde campagnes profiteren dus mee.
BETERE SOLLICITANTEN
Bezoekers die zich beter kunnen verplaatsen in jouw vakgebied en dienstverlening, kunnen ook beter inschatten of zij daarbij passen. Omdat de juiste doelgroep is aangetrokken, is er ook meer relevant verkeer.
TOEKOMSTBESTENDIGER
Een jobsite met steengoede content zal ook in de wereld van AI een belangrijke bron en referentie blijven. Investeren in je organische vindbaarheid is daarmee ook goed als voorbereidende werkzaamheden op een AI gedreven wereld.
HOE STAAT JOUW ORGANISCHE VINDBAARHEID ERVOOR?
Kom er in 3 minuten achter wat jou te doen staat om je organisatie digitaal klaar te stomen voor de toekomst.

WAT WE HEBBEN GEDAAN
1. TECHNISCH SEO
We kijken naar de technische inrichting en data opbouw van je jobsite. Wij spelen als het ware alsof we Google zijn en hoe goed die je website kan lezen en interpreteren.
2. ZOEKTERM ONDERZOEK
We brengen in kaart welke zoektermen relevant zijn voor jouw bedrijf en dienstverlening. Daarna plotten we die zoektermen op hoe goed je daar nu op te vinden bent.
3. CONTENTKWALITEIT
We hebben de kwaliteit van de content gecheckt en gekeken hoe die verbeterd kan worden. Zowel op relevantie als op leesbaarheid. Bots kunnen tegenwoordig ook beoordelen of je verhaal goed te lezen is.
4. PRIORITEIT & PLANNING
In samenwerking met klanten hebben we een prioriteiten overzicht, planning en werkverdeling gemaakt. In de regel gaan we altijd gezamenlijk aan de slag met de techniek verbeteren, teksten schrijven en op termijn aan je autoriteit werken via linkbuilding. Al deze diensten kunnen wij verzorgen.
5. DATAKWALITEIT EN PRESTATIES
De eerste weken na livegang hebben we de datakwaliteit in de gaten gehouden en gezorgd dat deze goed door bleef komen
