20% meer plaatsingen dankzij de Talent Tracker
Case Dashboard talenttracker

WAT IS EEN TALENT TRACKER?
Niets zo vervelend dan een discussie intern over de effectiviteit van je marketingbudget. Je kanaalspecialisten hebben allemaal een eigen kijk op wat er nodig is voor betere sollicitanten. Recruiters zeggen altijd dat de kwaliteit van de sollicitanten niet goed is. Wat zou het fijn zijn als er inzicht is in de gehele funnel van campagne/kanaal tot aan plaatsing. Met als doel om antwoord te vinden in welk kanaal je het beste je euro’s kan investeren om goede sollicitanten te vinden. Een combinatie van marketingdata en ATS data, aan elkaar geknoopt in een overzichtelijke layout. Dit is precies wat de Talent Tracker biedt. Daar waar dit dashboard in gebruik is genomen, nemen de resultaten een vlucht omhoog.
Resultaten
Meer plaatsingen
20% meer plaatsingen door budget te wisselen van het ene kanaal naar het kanaal met de hoogste plaatsingsratio.
Op tijd bijsturen
Tijdens de campagne bijsturen op de boodschap die de meeste sollicitanten wist te genereren met 10% meer plaatsingen uit het campagnebudget.
WERVINGSMACHINE
Een beter gesprek met recruitment teams over de kwaliteit van sollicitanten uit verschillende kanalen en hoe ze die het beste op kunnen pakken. Met veel meer focus op de juiste kandidaten als gevolg.
STRAKKE BUSINESS CASE
Een beter gevoel bij hoeveel euro er nodig is om een plaatsing te genereren. Hierdoor heb je een veel eerlijker gesprek intern en vaker de resultaten die je mag verwachten.
Ben jij klaar voor de talent tracker?
Kom er in 3 minuten achter wat jou te doen staat om jezelf klaar te stomen voor een talent tracker. Vanaf level 2 ben jij er klaar voor.

WAT WE HEBBEN GEDAAN
1. DATA CHECK
We hebben gecheckt of de recruitment funnel goed doorgemeten was - marketing, ATS én financiële data
2. DATA MODEL
We hebben de data georganiseerd en ontdubbeld in een centrale database waarin alle data samenkwam
3. KOPPELEN MET DASHBOARD
De data is gekoppeld aan een door ons ontworpen layout in PowerBI
4. TRAINING
We hebben een overdracht en training gedaan om te leren hoe je de data kan lezen en acties kan formuleren met deze inzichten
5. DATAKWALITEIT EN PRESTATIES
De eerste weken na livegang hebben we de datakwaliteit in de gaten gehouden en gezorgd dat deze goed door bleef komen
