BEN JIJ KLAAR VOOR DE CONSEQUENTIES VAN EEN COOKIELOZE WERELD?

      De marketingwereld staat op zijn kop als cookies verdwijnen. Welke impact heeft dit voor jou?

      WAT ZIJN COOKIES EIGENLIJK?

      Cookies zijn kleine stukjes gegevens die websites en advertentiekanalen opslaan op het apparaat van gebruikers bij het gebruik van deze platformen. Deze cookies hebben meestal het doel om gebruikersgedrag te volgen en informatie te verzamelen over de interesses en voorkeuren van de gebruiker.

      Cookies worden onder andere gebruikt om:

      1. Gebruikersprofielen op te bouwen

      2. Advertentiepersonalisaties te kunnen genereren

      3. Doelgerichte advertenties aan te bieden

      4. Meting van advertentie-effectiviteit

      Het is belangrijk op te merken dat het gebruik van marketingcookies onderhevig is aan regelgeving voor gegevensbescherming, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de Europese Unie. Gebruikers moeten vaak toestemming geven voor het gebruik van deze cookies, en websites moeten transparant zijn over hoe ze deze gegevens verzamelen en gebruiken.

      cookieloze wereld
      Third party cookies verdwijnen

      WAT GAAT ER GEBEUREN MET COOKIES?

      Er komt steeds meer wet en regelgeving omtrent Third Party cookies. De verwachting is dan ook dat deze in de toekomst helemaal gaan verdwijnen. Maar welke problemen ontstaan er dan als deze cookies verdwijnen?

      • Het wordt een stuk moeilijker voor adverteerders om consumenten gericht te targetten

      • Er is veel minder gebruikersdata beschikbaar

      • Er is een veilig opslag nodig voor gebruikersdata

      WIL JIJ HULP BIJ DEZE ONTWIKKELINGEN EN ZONDER ZORGEN DE TOEKOMST IN?